Alla inlägg den 4 april 2013

Av Kalle - 4 april 2013 22:01

Har under en tid funderat på hur man skall få hans (Gud) uppmärksamhet, känner att man kan be tills att ögonen blöder utan att det händer någonting även fast man vill så det värker, känner ändå inte hans närvaro. Efter att läst en jättebra bok som jag varm kan rekommendera, den heter ”Vill du gå på vatten måste du först ta dig ur båten” av Ester Jubrant. En av bokens essenser är att gud inte vill annat än att hjälpa sina barn, men många gånger är vi inte mottagliga för hjälpen beroende av att vi inte är förberedda. Frågan är då hur vi skall förbereda oss för att bli mer mottagliga. Det är nog olika för olika personer, men jag tror att för mig kan det vara att jag har för mycket beteenden som lägger hinder för att jag skall kunna få en bättre relation. Jag måste förstå att jag inte kan lura gud, han ser allt jag gör och känner mina tankar. Jag har därför bland annat slutat med vissa saker som gör mig illa, trubbar mitt sinne (typ vissa internetsidor, tv-serier undviker vissa situationer mm).Jag tror att detta är en förutsättning för mig om jag vill få känna hans närhet.Steg 2 är att vi måste ta första steget och i mitt fall handlar det om bön och någon form av överlåtelse (Jag bad Jesus att han skall ta del av mitt liv och att jag är villig att följa honom, inga tomma ord). Någon dag senare gick jag till kyrkan och det som hände där skriver jag om i morgon. GVE / Kalle

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards